För mycket för att göra det...

Det är kallt. Precis slitit mig från värmen av två filtar i soffan. Tanken var att jag skulle vila i 15 minuter och sedan fortsätta plugga matte, men åh vad underbart det är att ligga på soffan och halvsova och lata sig. Drömmer/tänker helknäppa saker och slipper för en stund känna mig så stressad.

Nu ska jag dessutom klaga av mig:
Matte C-provet ser inte ljust ut. På andra delen av min diagnos fick jag 1 rätt av 12 uppgifter... ouch säger jag bara. Första delen gick bättre, men inte lysande precis...
Min Argumenterande uppsats i Svenska om varför man ska läsa Ernest Hemingway står ganska still för jag vet inte vad jag mer ska skriva och jag har typ en a4-sida och den ska visst helt plötsligt vara 2-3 sidor O_O

Det var skolan det, sen är det en massa andra saker som är blääh. Det är lite jobbigt alltså...

Funderar också på att ta msn, eller kanske t.o.m. internet, uppehåll. Jag sitter alldeles för mycket vid datorn. Tid jag hade kunnat ägna till att plugga... men det blir ju så tråkigt om jag inte ska få sitta vid datorn :(

Sedan mejl är helt lönlöst att skicka till mig nu, eller typ meddelande på Facebook, jag ser dem, men svarar inte tänker hela tiden att jag gör det "senare" vilket nog inte blir av förrän på höstlovet. För JA, jag tackade nej till att åka med en kompis och hennes familj till Irland för att jag kände att jag hade för mycket att göra i skolan...


Citat från Mark Levengood och Unni Lindells bok Gamla tanter lägger inte ägg (en jättebra bok, med en massa bra, roliga och tankvärda citat från barn!):

Vi har en hjärna för att håret ska ha något att sitta fast i
-Nina, 5 år

Min mamma gör aldrig något fel. Utom när polisen stoppade oss och hon grät och sa att vi hade så bråttom för att vi skulle till barnsjukhuset, fast vi egentligen skulle till Sparlivs och köpa läsk.
- Tomas, 9 år

Tänk att man varit så liten.... haha, naaaaw. Vad enkelt allt var då... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0