Tuta och kör!

Spänn fast er nu! För jag har varit och övningskört för första gången! Läskigt och urkul! :D
Man kommer där till en öde parkering, min mamma hoppar ur och gör plats för mig. Man sätter sig där väldigt tätt intill ratten och jag bara "Koppling är längst till höger va?" "Nej det är gasen". På den nivån var det. Så först lära sig vad de olika pedalerna gör sedan min mamma bara "Jaha, ska du köra lite nu då?" Tog tag för mig att ens få gång motorn och så var kopplingen inte i och sedan helt plötsligt körde jag och svängde! 19km/h var först jätteläskigt. Efter några varv fick jag växla till tvåan *svälj* och sedan när jag kom upp i 29km/h och var på väg mot ett staket min mamma bara "Ja nu kanske du borde bromsa lite" vilket jag var snabb med att göra.
Det var jättekul! Och jag var visst duktig, det var ju min första gång :)

Backa däremot var mest bara jätteläskigt! Men jag kunde svänga lite i alla fall! :P

Åh jag är typ helt lyrisk! Våga INTE ta upp klimatfrågan nu. Jag får faktiskt köra lite...

Svänga är roligast! När man måste vridsa ratten nästan ett helt varv! Men i 14-20km/h då...


Ungefär så såg jag nog ut bakifrån. Jag försöker fortfarande bemästra paint, men detta gick på ca 13 min (Ja Steffi jag tog tiden nu! HA!)


Sedan har jag ätit typ världens godaste sallad. 65 kr, och det är sååå okej för den! Åh jag hade fotat, men jag åt upp den så snabbt. Ehe... men den är sååå mumsig, för man får välja vad man vill ha på! Hur lyxigt är inte det när man köper mat? Jag behöver inte ha blomkålen, russinen eller oliverna om jag inte vill. Men åh... rostad lök och jordnötter och inlagd ingefära *dregel*
Jag ska SÅ bli stamkund där. Och jag pratar så klart om Daisy's som även har sushi, men det har jag inte smakat, men som sagt, underbara sallader. Om ni nu känner för att äta det. De stänger dock tidigt, 18:00 :(


PS Koppla ur betyder att man ska trycka ner kopplingspedalen! :D  DS

Kommentarer
Postat av: Veronica

Så du ska ta körkort nu? Du sa väl tidigare att du inte tänkte göra det???

2009-10-15 @ 22:35:19
URL: http://trixicool.blogg.se/
Postat av: Gabrielle

Härligt!:P Köra är kul ju!:)

2009-10-17 @ 01:28:59
Postat av: Anonym

Hahah, detta inlägget var kul! Gillade din paintbild också ;) Lycka till med körningen!!!!

2009-10-18 @ 23:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0