Schwerin resan

Nu hade jag suttit i bilen i flera timmar, med undantag för att gå upp på skumpande färjor som fick det att vrida sig i den tomma magen. Nu var jag mätt, men inte belåten, otålig. Så är man äntligen där, kommer äntligen in i Schwerin efter flera felsvängningar. Jag tittar matt ut på vägen och så plötsligt uppenbarar sig något. Det sträcker sig mot himmelen och glimmar i solen som skiner fram genom molnen, slottet i Schwerin...
Jag tror inte jag har sett någon byggnad som har varit så häpnadsväckande, sagolik.




Hela Schwerin kändes faktiskt mysig, det var verkligen som en gammal stad blandat med moderna affärer och de hade en trevåningshög köpcentrum. Detta en stad med 96 000 invånare, Halmstad har 90 000. Dessa 6000 verkar vara väldigt avgörande för hur mycket affärer det finns. Jag köpte faktiskt ett klädesplagg! Den är ganska färgstark, i alla fall för att vara mig och höst... men jag är glad att jag valde den, antingen den eller en som var mörkblå...
Det var många restauranger där med VEGETARISKA alternativ, inte många, typ 1-2, men ändå. Det är Tyskland! De äter kött med kött och de kan inte ens steka potatis utan att ha bacon/fläsk i.

Slottet var som sagt fantastiskt, här är foton som ni kan beundra som alla har något med slottet att göra (klicka för större bilder):



Blev annat gjort än att titta på det underbara slottet dock. Vi var och kikade på en kyrka som också var helt fantastiskt. Den var gjord i Gotiskstil. Jag kan inte så mycket om olika byggnadsstilar, men jag har lärt mig att om det är nåt jag gillar så är det den Gotiskastilen!



Fler foton på kyrkan, men från insidan:



För mig kändes Schwerin som en drömstad och jag hade nog inte haft något emot att bo där eller i alla fall ha någon lite stuga eller i alla fall åka dit varje sommar och njuta i stadens prakt... om det nu inte legat i Tyskland och jag inte förstår vad människorna säger, de förstår inte mig och ja... det var ont om vegetarisk mat! Och så hade de hårfärg med ammoniak... bara så ni vet X'''D

De vi nu egentligen åkte till den "lilla" staden Schwerin för att se var ju då Melanie. Vid det här laget kan ni väl allt om henne, speciellt efter min fina introduktion.


Inte bild från det jag såg, men det var bättre kvalité så det såg snyggare ut som stor bild. Från North Carolina 2005. Hittade på Wikipedia :P

Det kändes faktiskt lite konstigt att sitta där i en biosalong och vänta på att hon skulle komma upp på scen och sjunga. Hon hade en som sjöng före henne, Abby Tucker... ja... det var... speciellt. Abby hade bra röst, men verkade inte riktigt veta hur hon skulle använda den och så såg hon typ helt borta ut och ställde sig upp i vissa låtar och svajade riktigt hippie på ett jag-har-rökt-på-som-fan-sätt.
Så när Melanie sedan kom kändes det riktigt bra. Visserligen började hon sjunga på Mr Tambourine Man, utan att ljudet till sin gitarr var på. Vi satt långt fram så vi hörde ju gitarren, men det hela lät faktiskt riktigt gräsligt.
Sedan när gitarren var i och hon kom igång så blev det väldigt bra! Sedan blev hon ackompanjerad av en gitarrist, Beau Jarred, som var grym! Plus att han såg inte så dålig ut där på scenen heller.

Jag tog foton där med, men det blev inte så bra kvalité:
Abby: Melanie:
Resten:



Jag hade alltså det toppen där och när jag tänker tillbaka på det kan jag inte låta bli att le lite ^^


Kommentarer
Postat av: kj

Det låter najs det dära, och jag håller med om kyrkan, den ser verkligen sagolik ut! :)

2009-10-13 @ 18:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0