Sammanfattning av förlorade dagar

Lördag:

Det var Halloween och då måste man ju göra hitta på något lite läskigt eller hur?
Så jag begav mig över till Steffi och tittade på Them (en fransk skräckis :P ) och Låt den rätte komma in. Till detta hade Steffi fixat ursöta muffins och så gjorde hon en "blodbål", som var röd kolsyrad päron och krusbär saft, väldigt svårt att få ihop smaken och färgen. Så skadad man egentligen blivit av att vissa saker måste ha en viss färg, för det var jättesvårt för mig att på en gång känna päron och krusbär smaken bara för att drycken var röd.
Vi åt också OLW:s Sourcream och Bearnaise chips, inte supergoda, men de smakade gott, speciellt de chipsen som hade en bearnaisesmak och sedan åt vi godis. Att jag berättar allt detta kommer jag återkomam till, så ta det lugnt.
Så sedan efter filmerna och lite brädspel så skulle jag ta mig hem... och nu till det läskiga. Jag skulle åka taxi, själv.
Det säger väl mycket om mig när jag fruktar det och sedan sitter där i taxibilen och inte kan slappna av, inte säger mer än jag behöver och sitter i stort sett tyst hela tiden och lämnar sedan 7kr dricks bara för att få ta mig in snabbt :P



Så här fint hade Steffi gjort det! (okej, försök bortse från tv:n)


Söndag:

Blev sista pluggrycket för lovet. Fick sedan också dåligt samvete för allt socker jag fått i mig kombinerat med min minimala träning. Därför blev det ett avtal (Steffis idé), inget socker eller andra onyttigheter före 1:a december, med några undantag (som popcorn en gång i veckan och två bitar 90% choklad/vecka :P).

Måndag:

Skolan började och ett kontrakt gällande sockeruppehållet skrevs på. Sedan var det ännu mer stress och en till sen natt.
Var nära sammanbrott på kvällen, men var tvungen att få klar svenskan och det fick jag till slut.

Tisdag:

Skola, gick på latinet fast jag verkligen hade tänkt skolka det, då kom såklart inte Hannis-Pannis och jag hade ingen att sitta och störa så mycket... plus att jag inte fick reda på allt som hänt på den gröna ön...
Sedan svenska-förberedelser och sedan svenska redovisningen som gick bra. Jag var faktiskt ritkigt nöjd med avslutningen på den. Visserligen missade visst min lärare sista meningen, men han fick höra den sen när han gav feed-back, för jag är stolt över sammanknytningen till början!

Nu sitter jag här, har fixat det jag ska för några dagar frammåt. Tänkte kanske läsa igenom Naturkunskapen, men jag vet att jag inte behöver och morgondagen är redan bestämd och projekthandledningsmötet flyttat och jag känner mig så stolt över mig själv.
Allt jag nu borde göra är att ta en promenad bort till hemköp och köpa lite mjölk, margarin och annat som kan behövas i ett hushåll. Göra varmchoklad. Kommentera en kompis text och titta på House.

Yum-yum, vad härligt livet plötsligt blev :)

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Det var verkligen läskigt på Halloween, tur att du kom på det, verkligen kul!! Blev dock ännu läskigare när jag mystiskt började nynna på en vaggvisa, minns dock inte vilken nu.. skumt XD!



2009-11-09 @ 21:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0