Race till regnbågensände

Det funkar inte bra nu. Allt bara boom, hamnade på mig och plötsligt har jag mer att göra denna veckan än jag tänkt och fast klämd under allt försöker jag få utrymme till att andas och få överblick. Det är dock svårt när man ligger där under och ser bara uppåt på berget med syrebrist som göra allt suddigt.
Är det konstigt att min hjärna flyger iväg på andra håll då? Att jag plötsligt släpper verkligheten. Det är ju inte så smart, men jag förstår mig själv. Dock hade jag väl kunnat tänka på annat som inte gör mig så ledsen när jag möter verkligheten igen. Dagdrömmar är anledningen till att jag kan le och orka med, men även de som får mig att hamna i djupt mörker när jag kikar på verkligheten. Tror jag tagit upp det innan så jag ska försöka att inte låta som en gammal LP.



Jag försöker tänka att det ligger en skatt i slutet av regnbågen och att det är dit jag strävar. Jag försöker följa färgerna med glädje, men oron spirar ändå i mig. Vad är det för skatt? Är det lyckan som ligger där? Eller kanske leder bågen till en djup ravin?
Jag försöker tänka positivt. Försöker le, försöker inte ta allt så allvarligt, försöker göra det jag ska. Det blir bara en sådan konflikt, som leder till sena nätter och stressiga mornar.

Nu ska jag försöka få struktur på allt. Jag ska försöka ta itu med projektarbete (skriva loggbok speciellt!), läsa i ledarskapsboken och plugga natur... jag ska...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!

Ja sen är det ju ofta så att om man är för gammal så är man överkompetent och då vågar företagen inte heller anställa eftersom den personen då kan söka sig vidare till ett annat företag. Minns när Reinfeldt sa i början av sin mandatperiod att "unga vill inte ha ett fastjobb, de tycker om att byta jobb mycket, därför ska vi arbeta för att ungdomar ska få ha många men korta jobb" vilket ju egentligen betyder. "unga vill inte ha någon trygghet, de kan vi ge vilka skitjobb som helst till". Suck för politiker ibland...

2009-11-04 @ 20:13:34
URL: http://beteendeveterskan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nä usch moderater tycker vi inte om.

2009-11-04 @ 21:40:55
URL: http://beteendeveterskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0