Skolveckan över... eller?

Skolveckan är slut, naturkunskapsprovet gjort, litteraturkompendiumet är inlämnat. Ni kanske undrar varför det blev lite i fetstil, ja jag var ju så smart så jag skrev Litteraturkompendie, ehe... gjorde samma misstag med stipendium och där är ändå -um en latinsk ändelse.
Kom precis från latinet, eller ja, precis och precis, men inte för så länge sedan. Är trött i huvudet och känner att jag behöver ledigheten. Dock slutar inte skolan för att man får helg. Jag måste ta tag i Projektarbetet, filosofin och ledarskapen!

Någon mer som märkt att man nu tvingas använda den nya versionen jag inte gillar? Jag märkte det nu när jag försökte logga in, så nu sitter jag och väntar på att det ska installeras innan jag kan få kontakt med omvärlden.
Nu har det installerats vilket gör att det börjar närma sig 40 minuter sen jag kom hem och 30 sen jag fick igång datorn (väldigt viktig information!)

Jag har kommit på att jag verkligen måste ta mig till Göteborg igen, för jag har en kompis jag måste fika med och en att träffa på kvällen. Dessutom är Göteborg en fin stad! Jag var ju där igår, men det var mest inne på Världskulturmuséet. Där man på utställningen Bollywood kunde spela in sig själv när man dansade... och jag gjorde det... tre gånger med en kompis. Jag förstår inte vad jag tänkte med, jag skyller på att jag innan dess hade sjungit Bollywood-singstar (sjunga på hindi är en utmaning kan sägas!) så jag var lite hög på endorfiner.
Sedan försökte jag titta på Vodou utställningen. Det var väldigt mycket att läsa för att man skulle uppskatta det (och jag läste inte allt) och sedan kom hela tiden ungar komma fram till mig och bara "Hej jag har praktik här och jag undrade om jag kunde ställa några frågor?" Båda verkade nervösa och sedan ville de visst ha korta svar och bara bli av med det. Jaja, det var ett distraherande element när jag försökte ta in utställningen, men kunde inte bli irriterad på dem för de var så små!
Sedan fick vi lite tid på Nordstan, och för innebar det att äta för blodsockret var lågt och jag är ganska känslig med det :/
Men det var kul! Men kände då att jag längtade lite till Göteborg och att jag hade velat ha mer tid och bara gå runt och kika lite! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0