Morgonpromenad -> Miss Marple

Jag vaknade lite innan ett idag. Det var lite senare än jag hade tänkt mig, speciellt denna dag som jag bestämt mig för att jag utan undantag skulle ut och gå innan frukost. Så det var bara att ge sig ut, trodde jag, det tog ju mer än en halvtimme att hitta träningskläder och få på sig dem och leta batteri till MP3-spelaren och sedna Cd-spelaren för att slutligen ge upp och ge sig ut ändå. Jag är så stolt över mig själv. Jag var ute och gick i ca 50 min, kanske inte alltid i rask takt för jag fick kramp, håll och sedan kom jag på att till nästa gång ska jag nog dricka vatten innan jag ger mig ut för det var inte kul med stundtals suddigsyn på vägen hem. Men det var ändå kul! Kunde gå och njuta av naturen, tänka och bara vara!
Påmindes även om att jag nog är lite mer tävlingsinriktad än jag trott. Jag mötte en till som Power-walkade och jag vände precis då om och gick över på andra sidan vägen och började gå och hon började gå andra sidan vägen så vi power-walkade bredvid varandra och jag var nästan helt slut då, men jag kunde ju inte låta henne gå snabbare än mig, så ja... ehe :P


Inte min bild, men ändå en bild på en rödbeta

Sedan kom jag hem åt mat, eh, kollade Merlin. Ringde. Sedan fick jag laga kvällsmat, pyttipanna med halloumi ost och rödbetor skulle det bli. Märkte att vi nästan inte hade någon pyttipanna kvar så jag fick snabbt tärna potatis och grönsaksbiff och så tog jag bottenskrapet på "Potatis med grönsaker". När allt var klart och jag skulle börja duka fram märkte jag att vi inte hade några rödbetor. Så jag fick ställa av pytten med lock och sedan snabbt som attan cyklade jag till Hemköp (skrämde nog lite människor där... ehe... ).
and the body in the library
Sedan på kvällen var det ju Miss Marple, denna gången "Liket i biblioteket", jag hade redan läst boken, men hade glömt lite av slutet, men ja, blev inte så överraskad.
Sedan såg jag ett till Merlin avsnitt (samtidigt som jag slipade på mina jeans) och nu sitter jag här och borde sova för jag ska till IKEA imorgon och införskaffa mig en byrå och handdukar :D

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Hahahah, rätt kul när du försökte hålla samma takt som hon som gick på andra sidan:P Duktigt att du var ute och gick så länge!!! :)

2009-07-23 @ 00:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0