Dagens dag

Det känns som det är dags att skriva ett nytt inlägg för det var några dagar sedan. VIsserligen gör det väl egentligen inget för jag verkar ju inte ha många läsare X''D

Men ändå, detta är ju främst ett ställe där jag ska kunna skriva av mig så jag slipper känna att jag behöver göra det på Fefo.

Det känns seriöst som att jag går och lägger mig jätte tidigt om jag går och lägger mig nu, men jag har inget vettigt att göra, men samtisigt känner jag inte att jag är tillräckligt trött för att sova.

OCH, dagens upptäckt! Det går bra att gå runt i stan med kilklackar, men ska man dessutom ta sig till stan och från, så får jag inte så trevliga blåsor under fötterna som gör ont! Jag fick be min pappa sticka hål på en blåsa (och han tog det jätteseriöst och lät nålen först vara under eld). Det gjorde jätteont för min smärttröskel är minimal, men efter det kunde jag i alla fall gå på foten och behövde inte gå på tå.

Sedan såg jag nyss klart I love Huckabees, och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den. Jag kan inte säga att jag satt och var koncentrerad hela tiden och det berodde inte på filmen utan på massa annat. Filmen var i alla fall bra, förvirrande, helkonstig, men bra. Skådespelarna var riktigt bra (ännu en gång slås jag av att Jude Law inte bara är ett vackert ansikte, vilket irriterar mig lite för jag vill inte tycka han är bra). Dustin Hoffman spelade en lite konstig karaktär och när jag tänker efter verkar han numera bara ta lite udda roller.
Jag gillar ju lite udda filmer, ibland bara för att de är udda, men ofta för att udda filmer ger än något man inte förväntar sig, får en att bli fascinerad och vilja veta mer och får än att veta mer.
Den här filmen hade jag gärna sett någon gång då jag kunnat analysera det bättre (en filmkunskapslektion hade inte varit dåligt för sånt här). Just nu ligger filmen och väger mellan en trea och fyra. Jag känner "bra film", men samtidigt, bara för den var udda, bara för de tog upp miljöproblem på konstigt sätt och stora företags ofta girighet, men ändå... så bra som en fyra kändes det inte. Det kändes dessutom som det hade kunnat göras så mycket bättre att jag fick lust att ge den en tvåa.

Aja, nu börjar jag typ svamla. Kan ju säga att det inte är en film jag rekommenderar, men helt okej att se när den så lägligt visas på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0