Skolan en dag tidigt

Vad krävs det för att man ska gå till skolan en dag innan man börjar skolan?

Jo en kompis som säger sig inte vilja bli mamma som frågar om man inte vill följa med som sällskap när hon är stöd åt en kompis lillasyster som ska börja ettan. Anledningen till att hon vill vara stöd? Hon kände plötsligt som en moderinstinkt att hon ville vaka över henne.
Då följer man med, utan att fråga, fast man måste sätta klockan på nio och cykla jättesnabbt.

Egenmålad paint om kompis moderinstinkt
Jag, min kompis, och nya ettan (OBS, är ej verklighetstroget XD)


Förresten, jag tror mitt hela "bara attraherad av äldre män"-period lider mot sitt slut. Jag såg några ganska bra kandidater till eyecandy :P
Förhoppningsvis väljer det bra linjer (min... mwhahahaha).
Och min kompis har visst kommit på tanken att förföra ettorna. Jag antar att det är en av anledningarna till att det här året kommer bli intressant!

Imorgon börjar skolan för mig, nio. Alltså måste jag upp tidigare än idag och jag vet inte vad jag ska ha på mig och varför bryr jag mig om vad jag ska ha på mig. Okej det vet jag, och nog ett par som läser detta också *suck*
På fredag börjar lektionerna och vi verkar ha en lång, men rolig dag! Naturkunskap, religion, filosofi och LATIN :D
Åh naturkunskap är så kul och vi har en underbar lärare så ja! Längtar, gör inget att man måste upp så tidigt. Religion och filosofi har vi inte haft innan. På högstadiet hade man visserligen religion så det är egentligen bara filosofin som jag inte vet vad man kommer göra på. Vi ska tänka, okej, antagligen plugga in saker också...  Och Latin, är ju liksom, Latin. Måste visserligen till en annan skola, men just för Latin så är det värt det ;)

Så idag ska jag väl försöka njuta av sista sommarlovsdagen. Äta hos farmor, träffa mina dissade vänner, kanske baka om jag har tid, eller göra vegetariskt käk till frysen :P

Have a nice day

Kommentarer
Postat av: kj

vet du vad, jag har blivit deltidsveggis, i skolan ;););)

2009-08-21 @ 20:39:00
Postat av: Cece

Jaså? Najs. Fast jag antar att det är när köttalternativet får din mage att vrida sig lite. Så är det i alla fall på min skola, äcklig köttmat, många vegetarianer :P

Men det gör mig glad! ^^

2009-08-22 @ 09:09:46
URL: http://parvadux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0