Kaffebiverkning + spindelmod

Jag har huvudvärk. Det är en av nackdelarna med kaffe! Idag har jag konsumerat två halvkoppar med kaffe och till resten mjölk och en aning kanel. Nej, jag förstår fortfarande inte hur man kan dricka det och tycka det är gott, eller hur man kan dricka det utan att bli uttorkad och få huvudvärk. Jaja, det känns bra att jag bara dricker det när jag måste för att hålla mig vaken. Det positiva med kaffet har varit att jag gjort min religionsläxa och ska göra min filosofiläxa och känner mig lite borta, men bara tillräckligt så att jag bara kan koncentrera mig på en sak, + att koffein får en att skärpa koncentrationen. Dock ingen anledning att börja dricka det på basis!

Eftersom jag vaknade vid 4 och började göra mig i ordning vid 6, så jag var klar vid halv åtta. Gick till skolan på en kvart och ägnade halvtimmen jag hade åt att räkna lite matte (eftersom det var min första lektion). Ska inte säga att det gick bra med matten för stundtals var jag hur klar som helst och jätteduktig, och i andra sekunden skrev jag fel siffror och tecken.
Sedan var det ledarskap och jag klarade mig utan att köpa kaffe, höll mig alert för att vi alltid gjorde något och jag kunde koncentrera mig! Det har jag inte kunnat lika bra innan typ X''D
Åkte därefter hem till min farmor och åt en jättegod lunch bestående av veg. pyttipanna, sås, hemgjord röbetssallad, en salladsbuffé och ärtor!

Sedan hem efter jag spelat lite kort och försökt lösa lite matte, som sagt, inte direkt min dag för matte-lösande, jag hoppas det bara är för idag, för annars kommer det bli tufft!

Just det! Dagens höjdpunkt! En spindel kom springande på mitt golv (nej det är verkligen inte bra!), så jag blev rädd, men den kan ju inte springa fritt i mitt rum. Jag hoppar därför över spindeln (med stooor marginal), springer och hämtar en burk. Kommer ner. Ser spindeln igen (rackarna brukar ju försvinna när man väl kommer med burk). Sätter burken över och sedan kom frågan, vad ska jag göra nu? Den kan ju inte vara kvar där tills min mamma kommer hem vid tio på kvällen. Jag kan ju inte döda den, för jag kan inte riktigt förmå mig själv till det, även om det är mindre plågsamt för den att vara instängd i en burk x antal timmar. Så vad gör jag? Jag går och hämtar papper, eller ja, en reklamtidning som är ganska tun men stabilare än ett papper. Drar upp burken på det. Tvekar lite, men tar sedan tag i tidningen med burken lite svajandes på och går upp. Min granne måste tyckt jag var konstig. Jag öppnade dörren, men var rädd att den skulle springa in, så jag tänkte släppa ut den i trädgården, men då var jag ju tvungen att gå med burken vinglandes på tidningen igen så jag öppnar dörren igen. Då säger grannen hej och jag bara "Hej" och skäms lite. Ställer tidningen på ett trappsteg och tar av burken. Vilken fart spindeln hade därifrån då... lite därför jag är lite rädd för dem.
Men visst var jag duktig! :D


Dagens citat:

Det är bättre att lida orätt än att göra orätt.

- Cicero

 

Tycker alla citat jag har som "Dagens citat" är bra, men detta känns lite speciellt, för detta är väl faktiskt något jag försöker leva efter och skulle alla, eller väldigt många tänka så hade världen varit mycket bättre tror jag! ^^


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Det var modigt utav dig med spindeln :P Hade aldrig vågat få ut den själv!!!!



KRAM!!!

2009-09-19 @ 12:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0