Röstat i Kyrkovalet

Nu har jag precis varit och röstat! Det känns bra, även om det var mitt första val och jag var jätteförvirrad kändes det som. Stunder då det är skönt att ha sin mamma som stöd! Jag hoppas förresten att ni också varit och röstat eller ska göra det! Det känns bra inuti nu också, som att jag gjort dagens verk!

På radion fick jag precis höra att det är 5-6 miljoner som har rätt att rösta i kyrkovalet, men man räknar med att bara 1 av 10 kommer rösta. Det är dystert. Röstning tog dessutom bara 5 minuter, och då hade jag inte kryssat i korten innan, i så fall hade det ju varit bara ut och in på en minut.

Det är inte bara vår demokratiska rätt att rösta, det är även vår skyldighet! Så ni som inte röstat, är över 16 år och medlem i Svenska kyrkan, spring iväg och rösta nu. Min röstlokal hade öppet till 20:00, så det är inte omöjligt att era också har det.


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag skiter i kyrkovalet. Var jättekristen innan, men nu ska jag gå ur och bli ateist istället. Tappat tron totalt!



Jag väcktes av ett sms från kära Moderaterna imorse. De ville jag skulle rösta på dem i kyrkovalet. Men eftersom jag inte är så himla entusistisk med kyrkan så ska jag inte rösta denna gång. När det blir val däremot; då är det Moderaterna som gäller!

2009-09-20 @ 17:06:41
Postat av: Stephanie

Jag är inte medlem, så kunde inte rösta :P Men följde med när pappa gjorde det!

2009-09-20 @ 20:32:40
Postat av: kj

Det är inte av lathet som jag inte röstade (även om du tycks tro det om oss som inte tog oss tiden till de där ynka fem minutrarna ;)) utan det finns faktiskt andra orsaker (wow!) :P

2009-09-21 @ 17:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0