Matte-filosoferande...

I dag ägnade vi faktiskt hela vår matematiklektion åt att prata om våra liv. Först började vår lärare och sedan skulle vi berätta och oj vad man fick reda på saker om personer.
Lite jobbigt för jag skulle börja och läraren bara: "Jag kanske ska börja med vad jag tänker på när jag ser dig. Jag ser en person som vet vad du kan och vet vad du vill. En person med integritet"
Och jag känner på en gång att kan man säga något mer som går emot mig? Jag vet inte alltid vad jag kan, jag vet vissa saker som jag är bra på, men resultaten varierar ju från gång till gång. Sedan finns det någon mer förvirrad och tveksam än jag när det gäller att veta vad jag vill. Tror läraren började förstå det när jag bara "Eh, vill typ bli geni, men vet inte inom vad... eh hade väl viljat bli författare, men ska nog studera till psykolog".

Verkar jag säker på vem jag är och vad jag vill? Det gör jag väl inte?

Jag har en ganska dålig självkänsla som jag försöker bygga upp. Ibland har jag ett väldigt bra självförtroende och känner mig för stunden trygg i mig själv, men det kan rubbas så lätt. Tror det kan vara lite orsaken till mina humörskiftningar också.

Jaja, vill bara klargöra, detta är för mig INTE klagande, utan mer lite egna spekulationer kring mig själv som jag konstigt nog delar med mig med.

Idag har varit en bra dag, på ett annorlunda sätt faktiskt, även om den ändå kunde kännas lite tråkig. Inte för dagen i sig, för jag var disträ och känner efteråt att jag borde agerat lite annorlunda...
Vardagen börjar dessutom mer och mer kännas blurrig, det kan vara en otäck känsla.

Aja, snart är det i alla fall spinning! Yeah! :D

Kram på alla, speciellt er jag borde kramat idag. Jag ska SÅ krama er imorgon! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0