Bokmässan -09

Vill man någongång känna Gekås trängsel någonstans där de inte har kläder, kanske bokmässan är något för dig? Här kan du istället gotta dig med att köpa litteratur och få en massa flyers. Titta på vad som är fel med världen och vad det är som gör den så himla bra!

Själv höll jag redan på att svimma av värmen när jag och min mamma stod ihopträngda och försökte lösa melodikrysset tillsammans med en hel hop andra människor. INGET att rekommendera. Visserligen var det ganska smidigt att man bara behövde hålla öronen öppna eller råka kika över någons axel när man inte kunde svaret.


Jonas Gardell pratar om sin senaste bok, Om Jesus

Så förutom att gå runt och se allting snurra har jag fått en bok signerad av Jan Guillou, hört honom prata. Lyssnat på Jonas Gardell prata om Jesus, riktigt intressant faktiskt. Jag fick däremot inget signerat av honom :/
Sedan såg jag Camilla Läckberg, jag trodde INTE hon skulle se ut så, jag typ stirrade på henne för jag bara "Nej det kan inte vara hon".
Sen gjorede jag typ goda gärningar genom att stanna på ställen där typ ingen stannade och inga var och var intresserad av vad de ville, och poff, så var det plötsligt flera där.
Jag lyssnade dessutom på en som hade skrivit ett öppet brev till kronprinsessan Viktoria och jag planerade att stå kvar där tills han var klar (för inga andra stod och lyssnade), men min mamma ringde då, och jag kan inte säga att jag var förkrossad över att behöva gå...

Allt som allt var det jättekul. Bokmässan är som idé helt underbar, där finns verkligen allt! Från maskiner till bibliotek till leksaker och de flesta är dessutom snälla och trevliga. Även om det är riktigt jobbigt att gå i trängslen...

Dessutom är det jobbigt och ansträngande att gå upp 7, sedan komam dit vid 10 och gå där tills de stänger 18. Jag höll på att somna på vägen hem, då även jag och min mor hade några dunster... ehe... båda hade inte ätit riktig mat på hela dagen och blodsockret var lågt och båda trötta inte en bra kombination kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0