Sjukdomskänsla och toppen film

Känner mig trött och hängig. Lite frysen också. Armen ömmar och latinet skriker efter mig. Inte en toppen dag att ha snuva och känna sig allmänt nere och sliten på. Idag ska jag plugga in substantiv- och adjektivböjningar och försöka lära mig alla ord på latin.  Imorgon hinner jag nog inte med så mycket, skola och sedan ska jag få se New Moon. Hoppas bara att jag mår bättre tills dess. Är detta biverkningar så ska det gå över efter idag, men jag kan ju haft "turen" att plocka upp ett annat förkylningsvirus när jag var och tog svininfluensavaccinet.

Jag undrar fortfarande vad människor tänker på när de hostar rakt ut! Det är en av de mest oförskämda saker man kan göra, jag har visserligen själv gjort det, med det var när jag var jätteliten eller någon gång jag satt i halsen och jag hostat av reflex och varit lika förvånad över det själv som min omgivning. Nu på senaste tiden har jag sett flera i min egen ålder bara hosta rakt ut. En av dem satt vid skolsystermottagningen.

Visserligen kan det varit min kompis som drack av mitt vatten på Ki-boxen i tisdags, skulle inte vara första gången hon drack av mitt vatten när hon har ont i halsen *suck*. Hon sa till och med att hon hade haft lite ont i halsen innan då också. Nästa gång blir det utfrågning innan hon får dricka av mitt vatten.

Sen igen, kan jag fått det av vem som helst. Kan ha varit någon jag pratat med, ett dörrhantag jag tagit på. Ja möjligheterna är oändliga. Ibland blir man bara sjuk och att försöka spåra smittan bakåt känns faktiskt ganska orelevant för mig nu. Det kan ju som sagt bara vara lite biverkningar. En mycket ovanlig biverkning var just "sjukdomkänsla".
Inte så jättelägligt eftersom jag på tisdag har ett frukatat Latinprov 08:10 på morgonen och sen har jag inget mer...



Såg förresten filmen Kärlekens slöja innan idag när jag tyckte att jag vaknade för tidigt. En helt underbar film jag tror jag förälskat mig i. Det är nästan lite svårt att inte gilla filmer med Edward Norton i och här, magiskt. Både han och Naomi Watts var fantastiska och trots att regin i början var lite sisådär så växte det till sig under filmen och jag blev förtrolald och indragen. Det var på den nivån att jag kunde pausa och hämta frukost och när jag sedan tryckte på Play så var jag ännu en gång fast i historien. Det är ovanligt. En solklar 5! Se den!

En låt i filmen fångade mig totalt. Helt underbar är den! Kände igen den från en annan film också, känner ni också igen den? Komponerad av Erik Satie, här är Bojan Goriseks tolkning av Gnossienne no. 1 (spotify), för Erik Saties egna version kan ni lyssna på youtube.
Åh den är så fin! Det ska bli dagens plugglåt no. 1! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0