Fett Jul! Buuu plugg!

"Vi bränner fett!" och en energigivande dans är det första man möts av när man tittar på musikalen Fett. En bra musikal som ger glädje och med musik som sätter sig på hjärnan.
Det är där jag har delar av min första praktik. Jag står i garderoben och tar emot jackor, sitter med publiken i en röd overall där det står Brandvakt och hoppas på att det inte ska börja brinna. Sedan efter föreställningen försöker jag snabbt ta mig till garderoben för att ge tillbaka alla jackor och dylikt.
En helt okej uppgift, men i början finns det inget att göra och jag har som vanligt svårt att prata med nya människor.
Igår när jag kom dit hade ingen av de jag "jobbar med" kommit dit, så jag fick stå i garderoben själv i början. Det gick ju bra, men lite nervös var jag, speciellt eftersom jag kom på att då hade ingen gått och kollat branddörrarna.

Nej usch till att vara ny på ett ställe och försöka få kontakt med folk, det funkar inte för mig helt enkelt :(
Jag försöker, men jag kommer inte på något att säga... Sen så är min mellanstadielärare med i musikalen också...

Ska ha praktik idag också, så jag ska dit vid halv sju igen och vara där till tio, sedan ska jag försöka hinna umgås med Steffi också... om jag nu hinner få klart mitt plugg. Jag är bakom så mycket nu att jag snart inte orkar. Jag håller seriöst på att ge upp med mitt projektarbete, eller bara bryta och börja om, för det här funkar inte nu och jag mår dåligt när jag tänker på det.
Sedan ska jag ju göra psykologihemtenta till måndag och har latinprov på tisdag. Sedan ska jag göra någon sorts "study plan" till engelskan, men det är inte förrän näst, nästa vecka. Och så har jag matteprov någon gång innan jul, jag vet inte riktigt när, får höra med min lärare imorgon...

Julen verkar i alla fall komma. Jag har gjort pepparkaksdeg idag, utan att äta utav den!!! Men höll seriöst på att börja dregla. Jag har fortfarande ett starkt sockerbehov. Det är läskigt, snart är det dessutom den 1:a december och då slutar ju uppehållet. Dock är det ju 1:a advent imorgon och det firar vi alltid med att gå på julskyltningen och sedan gå hem och dricka glögg och äta pepparkakor. Frågan är om jag verkligen ska avstå från det eller inte... får se vad Steffi tycker, hon är ju den med kontraktet...
Åh! Fick min mamma att köpa den nya glögg sorten Blossa 09, glögg med smak av clementin. Det lät riktigt gott och läste i en tidning om en som tyckte den var jättegod så jag kände att jag bara måste smaka! Vi får väl se sen om det var gott eller inte ;)

Choooklaaaaaaaaaaaaad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0