Dagen och det som återstår

Dagen hittills har vigts helt till skolarbete. Jag har skrivit första utkastet på en filosofireflektion (även om jag behövt en till), sedan har jag även fixat min projektplan och jag lämnade precis läsandet i The Remains of the Day.

Bild från omsalget av filmatiseringen av The Remains of the Day

(med Anthony Hopkins och Emma Thompson)


En bok jag faktiskt uppskattar, något säger mig att det i sig är ett av de bästa argumenten för att jag gillar Storbritannien. Jag har inget emot att den är stillsam, för det finns ändå så mycket i den och en huvudperson som precis som alla andra människor, har egenheter och inte alltid sköter situationer som hade varit passande, just för att han påverkas av humör och tidigare händelser. Åh! Jag gillar den helt enkelt. Nu har jag 53 sidor kvar. Ska gå och göra i ordning varmchoklad och mysa sista delen med boken!
Måste dessutom, i dessa Twilight saga tider bara påpeka att jag precis i The Remains of the Day hör namnet "Dr Carlisle", det ni ;)


Kommentarer
Postat av: Gabrielle

Åh varför har jag inte frågat vilken engelskabok du läste? Jo jag tänkte, jag har ju ingen koll på sånt, så den här gången ska jag undvika att göra bort mig, det är ingen idé att fråga. Och så läser du en bok jag faktist har läst!:o Typiskt mig! Jag läsate den i engenskan föra året, och hade muntligt om den.. Och nu förväntar jag mig att du berättar lite om filmen och sådär för mig någon dag, för jag gillade också boken..;P

2009-11-15 @ 02:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0