Trolldegsbullar

Ja... nu har jag smakat brödet. Jag tycker det smakar lite trolldeg, alltså för salt. Min familj säger att det sBröd som smakar trolldeg på grund av för mycket salt.makar bra, men visst, bara jag slipper äta mer av det där brödet. Bläää... får göra gott bröd sen. Det var faktiskt inte mitt fel, jag följde receptet, men det var skrivfel i det (det stod 1 msk, istället för tsk och det går visst ca 3 tsk på en matsked).



Kikärterna däremot... ehe... jag sa ju att det var mycket salt! Det skulle vara ½ msk salt/l vatten och jag läste ju det, men hade ändå det per dl. Sååå. Ganska förståeligt varför jag inte brukar ha salt i saker va?


Från filmer Hannibal Rising

Igår såg jag Hannibal Rising med Steffi. Stackaren. Fast jag hoppas det blev förståeligt att jag blev äcklad av att bara höra namnet Gaspard Ulliel. Han är urgullig i En långvarig förlovning dock! :D
Just det, igår provade jag också att skiva en banan, vända det i o'boy och sedan ha in det i frysen. Det var mumsigt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0