Facebook förbud & Filmer

Jag har kommit på att i dag ska jag har en facebook fri dag för jag har märkt att jag kanske är en aning beroende och att jag nu sitter och bara vill klicka mig in där bevisar väl något  X''D
Tror det är bra för mig, ja, jättebra, så dukltig jag är *vagga fram och tillbaka*

Nej okej, prata om nåt annat nu. Typ filmer jag sett den här veckan! YEAH! :D
Som ni kanske redan förstått är jag lite av en filmnörd och nu har jag fått för mig lite att jag ska kolla igenom filmer man "borde" sett.

Den här veckan har jag sett:

Gladiator
Göta Kanal
Paris je t'aime
Mini's first time


Gladiator var såklart jättepampig och filmen var faktiskt riktigt bra. Crowe var utmärkt och Phoenix likaså, även om rollen var synd på någon så fin...Russel Crowe i filmen Gladiator
Filmen får en 4, att den inte kommer upp till en femma är för att den inte känns så speciell, det är en ganska typisk Oscar vinnande storfilm och den är bra och helt klart sevärd, men det är inte så att längtar tills jag kan se den igen eller ha tillfört något nytt till min filmkunskap.


Göta Kanal, eh... håll er borta från den! En filmtipset.se så skulle jag tycka den var mycket bra, det gjorde jag inte. Det var en komedi och jag skrattade till kanske 3-4 gånger under hela filmen och då var det inte mycket. Kan förstå om den var gillad på 80-talet, men nu, nej verkligen inte! En stark 1:a på filmen, eftersom jag faktiskt orkade se hela, jag bara satt och tänkte "Är den inte slut snart" den sista halvtimmen.

Paris je t'aime. Oh! Ma amie! Den förtrollade mig och jag satt och njöt av varje scen. Kanske en aning irriterFilmposterande att man verkligen får veta så lite, men det var liksom som kärnan i flera filmer satts ihop och det var underbart! Svårt att beskriva, men de fångade sorg, glädje, allvarligheter och flum, helt fantastiskt! Alla filmsekvenser verkade dessutom ställa en frågor, man började fundera över personerna och livet. En helklar 5:a! Se den!
(och för människor som fått sin bild sabbad av en viss kille efter Hannibal Rising så gör det verkligen inget att se honom i denna film :P)



Mini's fiFilmposterrst time, ännu en gång, filmtipset hade förberett mig på en film jag nog inte skulle tåla och jag blev själv överraskad hur jag faktiskt kunde gilla filmen. Jag vet inte, får jag se något med sociopater/psykopater så verkar jag helt enkelt gilla det, jag blir väl fascinerad och att jag blir fascinerade höjer betyget. Så denna filmen fick en 3:a trots att jag visste hur det skulle sluta. Den var väl bra för... nej jag har ingen aning varför jag tyckte den var bra... X'''D





Sedan måste jag bara tillägga att filmtipset faktiskt brukar ha ganska rätt med vad det är jag kommer gilla och inte gilla, men man får ju ändå vara uppmärksam för bara för du kanske älskar en western-film gör ju inte automatiskt att du kommer gilla alla, så i botten får man ju ändå gå på vad man själv känner, men det ger en väldigt bra fingervisning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0