Riksdags dagen 1 forts.

Efter denna dagen känner jag att jag vet lite mer om riksdagensarbete. Tro det eller ej, men det har varit intressant. Idag började ju dagen med att jag läste tidningarna och så, sedan satt jag ju där på rummet. Vet inte om jag får berätta om vad som hände sedan så jag låter det vara. Sedan var det lunch och sedan sitta och läsa i en bok från justitiedepartementet för att se om min pappa behövde läsa det. Detta ledde till att tröttheten hann i fatt mig, men när jag var på väg att ge upp så blev det fika. Det var till och med julfika, mums, sedan var det möte med alla ledamöter som var sossar och från Halland. Det var intressant, för där fick jag en inblick i vad dem gjorde när de var hemma i Halland och hur de kom fram till vad de skulle bättre på. Det pratades en del om deras blogg.
Sedan var det möte för alla sossar i riksdagen och det var verkligen intressant. Där fick man ju höra vad de ville och deras diskussioner för att komma fram till vilken linje de som parti skulle ha.
Därefter blev det att försöka ta sig igenom den där boken igen och sedan mat. Citronrisotto med salvistekta grönsaker... mmm, det var smaskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0