Sjuk dag 2

Dålig nyhet, har fortfarande ont i halsen och min täppta näsa gör det nästan omöjligt för mig att andas. I natt fick jag regelbundet gå upp och snyta mig och spreja saltlösning i näsan. Saltlösningen hade Menthol i sig, fick det att snurra i min skalle lite när jag andades in det. Ja, så det blev inte så mycket sömn, och kan säga att jag var inte ledsen alls över att jag stängt av min alarmklocka på mobilen och vaknade tjugo minuter innan första lektionen skulle börja och kunde säga nöjt till mig själv att det var ingen idé att stressa utan att satsa på att komma till nästa lektion istället. Vilket jag gjorde, nyduschad stapplade jag in i min nya engelska sal (en riktigt fin sal!). Sedan lunch och sedan matte och fast jag kände att jag var mindre där än vanligt så kändes det ändå skönt att komma till skolan.

Köpt nässprej också! Yeah! Jag gillar nässprej! Plus att jag tagit de där konstiga pillerna som ska smälta under tunga och som ska lösa upp nästäppa. Det behövs för när jag böjde mig ner för att ta ut glass (jag har ont i halsen så jag FÅR äta glass :P) så tryckte det som bara den i bihålorna.


Jag som sjuk, min egna fina paint-målning


Förresten, nu gick jag för andra gången och snöt mig medan jag skrivit detta inlägg. Usch, det är synd om mig. Mår faktiskt inte så dåligt, är bara väldigt trött och så ja, jag måste snyta mig ofta. INTE kul om man är i skolan, men ska försöka imorgon också!

Något positivt med att vara sjuk. Ja, ni som hört mig klaga om massa andra saker som mer varit psykiska än fysiska kan väl dela min lilla glädje åt att jag inte lider av det nu när jag är förkyld. Att tänka är faktiskt ganska skönt när jag ligger och försöker andas eller ska ta en liten tupplur. Åh jag ska få sova om typ en timme! SKÖNT!

 Och dagens passande ordspråk:
Andens sjukdomar är mer förödande än kroppens. (- Cicero)



Kommentarer
Postat av: Stephanie

Awww :( Vi får hoppas att du blir frisk snart iallafall, så att du orkar med mig i skolan :P

2009-08-24 @ 22:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0