Filosofers slutsatser

Man måste älska logik ibland! Jag kan inte hjälpa att fastna för filosofin och vissa av deras tankar, även om vissa mer för underhållning än ökad visdom.

Som det stod i vårt filosofi-häfte om ett resonemang kring Sokrates dödlighet:

Alla människor är dödliga.
Sokrates är en människa
Slutsats: Sokrates är dödlig


Sedan kan jag inte låta bli att tycka om sofisterna så här i efterhand. Detta är så glasklart:

Ingen katt har två svansar.
En katt har en svans mer än ingen katt.
Alltså: En katt har tre svansar.




Dags att räkna svansarna på katterna hädanefter!


Annars så har det bara varit religionplugg och filosofistuderande för mig idag. Jag hoppas att jag kommer kunna tillräckligt med filosofi till imorgon. Jag är nervös, för det är första provet och då vet man ju aldrig hur det kommer gå.

Jaja, vi får se imorgon. Då jag även ska försöka vara lagom mycket normal ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0