Papper under kontroll?

Mina föräldrar träffade i dag på min mellanstadielärare och hans fråga om mig blev "Hur går det med papprena?"
Ja, jag hade (och har fortfarande) att tappa bort papper. Jag hade dessutom velat köra med "jag finner allt i kaoset", men nej det gör jag inte. Anledningen till att jag hittar saker relativt lätt är att jag staplar allt i högar och jag letar sedan igenom dessa. Funkar dock inte alltid...

Jag tror jag är väldigt disträ som person. Oftast blir min blick dimmig och jag sluter mig kring tankar, viktiga som oviktiga (t.ex. meningen med livet eller hur diskmaskinerna i skolan fungerar).
Skolarbeten glömmer jag lätt bort, få gå och påminna mig varje dag och jag hade inte klarat mig utan min kalender nu! Pratar jag mycket om något framtida i skolan kan det mycket väl vara för att öka chanserna att jag ska komma ihåg det.
Jag tror att jag kanske är så, för att jag annars blir stressad av skolarbete och jag kopplar av genom att koppla bort. Fungerar inte så bra och leder ofta till mycket annan stress och hjälper nog till med mina plötsliga uppvaknande tidigt på morgonen.
En annan orsak kan kanske vara min barndom. Jag hade problem att göra mig förstådd och jag tror att jag efter ett tag slutade försöka. Jag tror ofta jag övertolkar det hela, för typ alla problem jag ser med mig själv nu leder jag tillbaka till den tiden.

Nej! Kom precis på, detta är sista dagen att klaga på en vecka, eller jag kommer nog klaga nästa vecka också, men jag ska försöka att inte göra det! Ska försöka komma på att skriva det på handen...

Sitter nu med skolarbete, chockande va? Nej, inte direkt... men jag glömde engelska läxan till imorgon, och ännu värre, jag glömde säga det till de som inte var där.

Så det var sista klaganadet för mig på ett tag O_O

I'm gonna die... Seriöst, jag kommer inte klara det. Jo det kommer jag. Och oj vad bra det kommer bli! TRA-LA-LA-LA-LA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0