100

(Detta inlägg skrevs i natt, men sidan var nerstängd så kunde inte posta när jag väl var klar)

 

Detta är mitt hundrade inlägg. Jag kan inte förstå det, jag har hållt mig till min blogg! O_O

Detta firar vi med Jakob Dylans Will it grow (som tyvärr bara finns att lyssna på i bra version på spotify). Jag är verkligen nästan helt besatt av den låten, men den är faktiskt väldigt bra!

Idag, eller ja, nu blir det ju igår (klockan har sprungit iväg till 01:00 nu), var jag som sagt på Sesam. Det var 16 personer, 16 st, det är rekord. Tyvärr ledde det till att inte alla kunde läsa upp i gruppen, vilket var lite tråkigt för det är roligt att få lyssna på andras texter.
Sedan lovade jag Steffi att jag skulle lägga upp några texter här, som inte blev upplästa.

Vinter
Jag vet vad som irrar i parken
det är kylan från ett år
snön från ett sekel
knaster av sulor från förr
och ett vått andetag från ny kärlek

Tiden
Skrapa med naglarna på din spegelbild
det hjälper inte
Jag har redan gått
Du vill ha mig tillbaka,
du bönar och ber
försöker dra mig in i din makt
Du verkar inte förstå
att ju mer du letar och försöker få mig tillbaka
desto mer av mig förlorar du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0