Sjukdag och söta killar på skärm

Idag tog jag en sjukdag. Väcktes visserligen av min mamma som kom in halv nio och undrade om jag inte kunde ta emot någon som skulle kolla brunnen mössen hade kommit upp ur. Det slutade ändå med att hon gjorde det själv och att jag förgäves försökte somna om. Det var när min mage började kurra som jag släpade mig upp ur sängen och då hade det gått ett par timmar.

Så dagen har varit ganska händelselös. Bara jag och mitt bristande immunförsvar, god jos och mycket ligga i sängen och titta på TV. Det var skönt och få ta en sådan dag, jag behövde det. Mår bättre nu.



Förresten, Stolthet och fördom (Pride and Prejudice) drar verkligen in en i deras värld. Såg den idag efter jag märkte att jag de andra filmerna jag tänkt kolla på inte fungerade, den ena var kladdig undertill och därför kunde man inte se flera av scenerna och den andra så fanns inte skivan i fodralet. Sedan så är Stolthet och Fördom något jag inte kan få nog av. Liksom... Mr Darcy *dregla* Tror egentligen det inte har så mycket med utseendet på personen som spelar honom, utan bara karaktären och historien i sig. Även om de lyckats casta honom bra hittills (jag gillar ju nämligen typ ingen av de som spelar Batman fast Batman i sig bäst!)


Vilket även är anledningen till att jag bara MÅSTE skaffa Bridget Jones filmerna. Han i den filmen heter inte Mr Darcy av en slump, åh... Colin Firth! Spelat två olika sorters Mr Darcy och i Bridget Jones-filmerna får han dessutom slåss, på ett sätt som jag faktiskt att många brittiska män hade gjort, om det nu inte gällt fotboll. (Se båda slagsmålen här)


På tal om söta killar, jag såg New Moon igår, jag gillade den faktiskt. Vet ju inte hur det var för de som inte läst böckerna, men för mig blev detta ett jättebra komplement, jag började gillar New Moon mer nu! Kanske är det också tack vara Taylor Lautner (han som spelar Jacob Black)

 


Och HAHA! Taylor är -92!!!

Och ja, detta var ett inlägg mest för att tycka synd om mig själv och muntra upp mig :) Lyckades gjorde det också! :P

Kommentarer
Postat av: Ellen

whot, menar du att han är född 92? Maha, isåfall kanske jag ska sätta in en stöt, nästan bara ett år åldersskillnad, jippie ^^

2009-11-24 @ 23:08:29
URL: http://devote.forge.se
Postat av: kj

aaaaaaaaaaahg jag är förstörd!!! Lägg inte upp bilder på SKÅDESPELARNA till twilightfilmerna i din blogg människa, TÄNK PÅ MIG!!!!! >.<



och så det första jag tänkte på innan jag kom till det hemska avslutet av ditt inlägg: jag har precis haft prov på språkhistoria så jag vet nämligen att någon har försökt ändra stavningen på juice till just jos, men det funkar inte riktigt för vi svenskar vill inte överge den gamla stavningen

Och nu förstår jag varför... ;) hehe, jos ser gulligt ut, men verkligen helt fel i mina ögon, jag var tvungen att tänka efter i en sekund innan jag fattade vad som menades xP

2009-12-01 @ 19:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0