Hantverksmässa = Inga pengar

Jag var på Hantverksmässa i Båstad igår med min mamma. Det var trevligt, även om alla kostnaderna kanske var lite att ta i. De tog 45 kr för en halv baguette! Om jag inte varit så hungrig och börjat få lite lågt blodsocker, då...*mummel*

En baguette som kostade 45 kr
Min jättedyra baguette (och min mammas i bakgrunden).

Aja, innan vi kom till hantverksmässan/marknaden stannade vi upp vid Skodon där jag blev förälskad!



Den är så fin! Aaaah! Och ni som känner mig vet att jag inte brukar bli så här av kläder (om det nu inte är typ Harry Potter-motiv/Batman/Dylan/Queen osv), eller jag hoppas ni tycker att jag inte brukar bli så...

På mässan fanns det som sagt massor med fina saker, tyvärr var några av sakerna lite väl dyra för mig. Egentligen var de flesta det.
Jag köpte i alla fall glaspärlor! Åh det var jättehäftigt. På ett ställe kunde man se en kvinna, Tove, sitta och göra glaspärlor med hjälp av något som sprutade eld (men ingen drake) och glasstavar. Jättehäftigt!
Dessa köpte jag hos henne:


Vill man komma in på Toves hemsida och vill se mer av vad hon gjort (hon har gjort jättefina fiskar!) och jag tror även det står löite om Lampwork, så klicka här.

Sedan därefter hamnade vi hos en till som höll på med glas (faktiskt i samma verkstad som Tove). Där kunde jag inte låta bli den här. Fast den äger jag och min mor tillsammans... ehe, smart sätt att få sina mamma att betala hälften av summan :P



Det är silverfolie i :D Jättefint!

Så nu sedan jag var på hantverksmässan så har jag numera inga lösa pengar att spendera :/ Aja, jag fick fina skor och pärlor :P

Förresten, visst är jag duktig med att lägga upp bilder till allt? Nu ska jag bara komma på fler saker att skriva om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0