Riksdagen 1 Resa och planering

Det känns lite konstigt nu. Jag är lite trött eftersom jag gick upp vid tjugo över fyra i morse, men samtiigt lite överpigg. På det där härliga sättet då det är enklare att le och se trevlig ut för man orkar inget annat, men jobbigare för att jag är obeslutsam och velig. Nu börjar en telefon ringa. Läskigt. Jag tänker inte svara... Speciellt inte för det är en sådan där High-tech telefon med display och knappar md olika linjer. Nu blev det tyst.

Så vad har jag gjort idag, jo jag har lät igenom två tidningar som hetr Riksdag och departement och lät igenom vad som ska hnda denna veckan här i Riksdagen. Förhoppningsvis får jag något att göra. Morgon dagen kanske kommer gå ut på att kolla på debatter, eller det skulle jag nog göra i alla fall på fredag. På torsdag skulle jag kanske få hänga med på seminarium hos Amnesty, beror väl på vad som finn att göra. Jag vill och ska väl int hänga med min pappa så mycket. Det ska nog gå bra tror jag.
En sak till som är läskig var att de bara la sina saker vid ett bord och gick så långt bort från det, för att hämta kaffe, att någon annan enklt hade kunnat ta dra saker, men de verkade inte alls bekymrade om det. Visserligen vorde det väl hmskt om man ore rädd för tt aker skulle bli snodda på riksdagen, där man inte ens kan gå så långt utan att behöva via kort på vem man är.
Jag kanske skulle få ett sådant om gör att jag kan gå runt själv också, eller ja, jag kan inte låsa upp något, men jag ska kunna ta mig förbi vakter.

Förhoppningsvis hinner jag också ut lite på stan den här veckan. Närmare bestämt ner på söder till Beyond retro och kolla på kläder! Hoppas, hoppas!
Kanske får jag träffa min bror också. Detverkar nästan som att det blir lite av en liten släktmiddag här i veckan också ^^

Så allt är bra hittills, har inte dött av uttråkning eller blivit bestulen på tåget.
Om det saknas bokstäer så är det inte mitt fel utan tangentbordet, jag förstår inte hur någon kan sitta och jobba vid deta tangentbord! Det är svårt att få fram alla bokstäver, plus att dt är lite kladdigt. Men kunde ha varit värre! Jag har i alla fall en dator och ett tangentbord att sitta vid! :)

Kommentarer
Postat av: kj

åh beyond retro! jag är avis :P



På tal om tangentbordet - nu vet du hur det känns för mig när jag klagar på att bokstäver försvinner när jag skriver på stora datorn! ^^

2009-12-08 @ 19:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0