På tal om hosta

Okej, svininfluensan kan ta död på människor även i Sverige. Såg nyss på nyheterna att en man som hade svininfluensan dött, visserligen var det inte säkert om det var tillföljd av svininfluensan eller om det var något annat som var bidragande faktor. Fick även veta att 950 personer i Sverige som man vet om är smittade. Borde man vara orolig? Jag känner mig inte orolig direkt. Lite mer "Oj då" nu, men ändå nej... Min pappa är helt "När vaccinationen kommer ut måste du ta det" och jag liksom bara "Okeeej". Sedan sa jag att man kunde bli förlamad av det och sa att om jag skulle bli helt förlamad hade jag ändå velat typ se på film och lyssna på ljudböcker och han trodde jag skämtade! Jag tänkte ändå, i fall att.

Aja, nu lämnar vi det "deprimerande" ämnet bara för att tala om min sjukdom. Jag hostar fortfarande en massa, typ torrhosta nu. Jag tror jag ska ringa vårdupplysningen imorgon och fråga vad jag borde göra, jag har inte lust att gå runt med luftrörskatarr (<- min pappas förslag) eller vad det nu kan vara. De kommer nog säga åt mig att vara hemma pff.
Plus att jag har ont i vänstra axeln, jag tror ju såklart att det kan vara en blodpropp. Visserligen så kommer smärtan och går, igår kväll hade jag svårt att som på grund av det och att jag trodde att en stor äcklig spindel som huserar min källare skulle springa upp på mitt ansikte.

Förresten. Denna videon tycker jag är ett måste att se. Så söt den är! Och att JAG säger det nu borde få alla tvivlare att ifrågasätta sin synpunkt och kolla på videon! Och ni som från början trode mig, eh, kommer tro mig ännu mer! :D

 

Visst blev vi glada nu?

 

Mer som gör mig glad, Timo Raisänens låt Creep (spotify, youtube), socker gör mig också tillfälligt glad, sedan blir jag ledsen för jag ätit socker XD Och tanken på att ha naturkunskap och ännu mer för att jag har sovmorgon imorgon! :D

 

Nu ska jag förresten kolla klart på andra delen av Upp till kamp, en serie som inte är så bra, seg. Och så ska jag väl skriva klart presentationen om mig själv.

 

Dagens citat:

 

All I can do is be me, whoever that is.
- Bob Dylan

 

Bara för att vi gillar honom :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0